Tippa allsvenskan!

Hej, nu hade jag tänkt att jag ska tippa allsvenskan. Det är bland dem svåraste ligorna att tippa eftersom att precis vad som helst kan hända. I Premier League har dem 4 lag som slåss om titeln varje år. Men jag ska iaf göra ett försök. Här kommer de..:

  1. IF Elfsborg.
  2. AIK.
  3. Kalmar FF.
  4. Helsingborg IF.
  5. IFK Göteborg.
  6. Malmö FF.
  7. Hammarby IF.
  8. Örgryte.
  9. Halmstads BK
  10. Djurgården IF
  11. Örebro SK
  12. Brommapojkarna.
  13. Trelleborg.
  14. Gefle
  15. Gais
  16. BK Häcken

Kommentar: Elfsborg har den starkaste truppen och har varit mke bra dem senaste åren. AIK ser hyfsat starka ut med lite nya intressanta spelare. Kalmar har sålt ut nästan hela sin trupp, nu lever man på Nanne Bergstrand och lagandan som finns i laget. Helsingborg har också en bra trupp, men valde att satsa på Henke istället för Alvaro Santos. Henke är för gammal nu, och genom att satsa på honom så tappade man minst 1 placering. Med IFK GBG har jag egentligen ingen bra kommentar, relativt stark trupp. Men min känsla säger att dem ''bara'' kommer 5a..  Malmö FF floppar år efter år, men brukar slutligen hamna mellen 8onde och 6te plats. de blir 6te iår. Hammarby ser otroligt tunna ut, och ska vara glada om dem kommer så bra som 7:a. Örgryte som tog hem Alvaro Santos ser mke intressanta ut. Nu har dem Allbäck och Santos i anfallet. Mycket intressant, tror dock inte på succe, men inte på flopp heller. Halmstad har jag ingen bra kommentar till. Djurgårn ser katastrofala ut rent ut sagt! Knappt en ny värvning! dock nya och intressanta tränare. Dem 6 sista har jag ingen kommentar till nästan omöjligt att tippa när dem håller samma dliga nivå. Tror ändå att BP kommer 12a vilket är mke bra för att vara dem.

Va gärna me o tippa ni också så ja vet vad ni tkr:) tippa under kommentarer..

//W


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0